Hopp til hovedinnhold
Blink Hus Stryn og Måløy med tilfredse kunder i 2022

Blink Hus Stryn og Måløy på topp 5 i kundetilfredshet i 2022

Blink Hus Stryn og Måløy kan skilte med svært fornøyde kunder i 2022, med en topp 5 plassering i Prognosesenterets årlige undersøkelse på KTI for EAT-markedet. I et løfte til sine kunder sier de at de skal gjøre det «enklere å bygge».

Fornøyde boligkunder i 2022

Blink Hus Stryn & Måløy har tradisjoner tilbake til 1922 og feiret sine første 100 år i 2022. De er en del av et større konsern som har både XL-byggevarehus og eget eiendomsselskap. Samlet årlig omsetning for konsernet er rundt 100 millioner. Vi skal vere ein «Trygg partner for deg som skal bygge» sier de på sin hjemmeside.

KTI eller «Kundetilfredshetsindeks» undersøker hvor tilfreds kunden er med oss. Prognosesenteret står bak og gjennomfører selve undersøkelsen.

Blink Hus Stryn & Måløy oppnådde en KTI-score på hele 88 poeng av 100, og med en svarfrekvens på 75% er dette meget gode tall. I et løfte til sine kunder sier de at de skal gjøre det «enklere å bygge».

Undersøkelsen gir en oversikt over bedriftens prestasjon i EAT-markedet (Enebolig Annens Tomt) sammenlignet med konkurrentene, kjeden og regionen. Svarene fra undersøkelsen gir en score, fra 0 – 100, samt hva de bør sette søkelys på for å få enda mer fornøyde kunder. Her scorer Blink Hus Stryn & Måløy hele 88 poeng.

Topp 10 forhandlere på KTI-listen 2022

Lokal kvalitet og lokalt omdømme i fokus

Det er gledelig å se et av våre medlemmer på Topp 5 i målingen på kundetilfredshet. Det er kundene vi jobber for hver eneste dag sier salgs- og markedssjef i Blink Hus, Lise Stien.

Resultatene fra undersøkelsene gir grunnlag til det forbedringsarbeidet vi ønsker å gjøre. Lokalt omdømme er viktig for oss i en hverdag som er krevende på mange områder. Å vise kundene at vi tar tilbakemeldingene deres på alvor, gir økt tillit og vi bygger lokalt omdømme. Godt lokalt omdømme gir kunder, og det er kundene som gir oss grunnlaget for alt vi driver med.